1398-08-22 08:11
1380
0
66267
معاون وزیر میراث فرهنگی:

جشنواره بین ‎المللی اقوام پیام وحدت را به جهان مخابره کرده است

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ تقارن هفته وحدت با سیزدهمین جشنواره اقوام در استان گلستان را مثبت خواند و گفت: گلستان اقوام مختلفی را در خود جای داده و با برگزاری این جشنواره در هفته وحدت توانسته پیام خوبی را به جهان مخابره کند.

به گزارش گلستان ما، پویا محمودیان در آیین افتتاح سیزدهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین با برشمردن جایگاه استان گلستان با سه ثبت جهانی در بخش میراث فرهنگی اظهار کرد: استان گلستان با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منحصر به فرد به عنوان استان استراتژیک شناخته می‌شود و این ظرفیت سبب شده تا گلستان میزبان چنین جشنواره‌ای در سطح بین‌المللی باشد.

وی در خصوص جایگاه ایران از نظر تنوع تولید صنایع دستی گفت: ایران در زمینه تنوع تولید صنایع دستی جایگاه سوم را در جهان دارد که نشان از ظرفیت‌های مختلف و پرجاذبه است.

به گفته معاون وزیر؛ ایران با ثبت هشت شهر و دو روستای جهانی رتبه اول را در ثبت شهرها و روستاهای جهان به خود اختصاص داده است و در زمینه جاده ابریشم همتراز کشور چین صاحب نام است.

محمودیان نقش 35 هزار هنرمند صنایع دستی در استان گلستان را در صادرات هنر ایرانی مهم خواند و افزود: این هنرمندان در 100 رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند و می‌توانند سفیران خوبی در انتقال فرهنگ کشورمان که نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی و غرور ملی است، باشند.

وی از تلاش‌های مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و مسولان میزبان این مراسم قدردانی کرد و گفت: برگزاری جشنواره اقوام و حضور 29 استان کشور کار سختی است که ان‌شاءالله نتایج مثبت آن بتواند خستگی را از تن میزبانان مراسم درآورد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.